Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola

ERASMUS+

A projekt címe
Teleki Tehetségpont a 21. századi Tehetségekért
2019-1-HU01-KA101-060397

 

Pályázattípus 
KA101 – Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása


A projekt kezdete  2019.09.01.
A projekt befejezése  2022.08.31.

Háttérszervezet Nemzeti Közalapítvány

 

Miért pályáztunk erre a projektre?

Intézményünk konkrét célkitűzései: a kulcskompetenciák és készségek szintjének javítása, az intézményi minőségfejlesztés, az innováció, a kiválóság és a nemzetköziesedés, a partnerországokat érintő szorosabb nemzetközi együttműködés kiterjesztése, és az egész életen át tartó tanulásra való ösztönzés.  A projekt lehetőséget  adott a bevált jó gyakorlatok terjesztésére, megismerésére. További célunk volt a nyelvoktatás és -tanulás fejlesztése, valamint az Unió széles körű nyelvi sokféleségére alapozott interkulturális tudatosság ösztönzése. Intézményünk csekély tapasztalattal rendelkezik az európai országok tehetséggondozó tevékenységéről, amit pótolni kívántunk a mobilitások által. Európai partnereinkkel közös – akár a mobilitáson túlmutató – tevékenységeket kívánunk tervezni. Valamennyi projektünk esetében a minőségbiztosításra fokozott hangsúlyt fektetünk, biztosítanunk kell a tudás és képességek terjesztését az egész intézményben.

 

A külföldi partnerrel való együttműködés, a pedagógusaink nemzetközi tapasztalata által javul az oktatás minősége, erősödik a pedagógusok együttműködési képessége. A programok lehetőségeket adnak a tanártársak interkulturális ismereteinek és nyelvi képességeinek fejlesztésére.

 

Mit kívántunk elérni a projekt megvalósításával?

A mobilitási projektünk az alábbi célokat tűzte ki: az intézményben dolgozók szakmai fejlődésének támogatása, annak érdekében, hogy megújulhassanak kompetenciáik, szakmai fejlődésük; különösen a projektben résztvevők idegen nyelvi kompetenciáinak javítása; továbbá más kultúrákkal és országokkal kapcsolatos tudatosságának és megértésének növelése az aktív társadalmi szerepvállalás és az európai polgárság eszméjének, valamint az európai identitás iránti érzékenység fejlesztése érdekében, a nemzetközi kapcsolatépítés és hálózatépítés lehetőségének megteremtése.

 

Milyen tevékenységeket valósítottunk meg?

Komplex mobilitási tevékenységet terveztünk.

Az innovatív tanítási kurzust választók megismerkedhettek a 21. századi készségekkel, a kreatív és kritikus gondolkodás fejlesztési lehetőségeivel mindezt az IKT eszközök által. Ismereteket szerezhettek a projektmunka tervezésére, megvalósítására, értékelésére.

Volt olyan kurzus, amely  az innovatív iskolák kialakítását segítette, amihez elengedhetetlen az innovatív szemlélet, új eszközökre és módszerekre van szükség. Az Írországban  választott középiskolai tanároknak szánt módszertani továbbképzés újszerű, innovatív módszertani ötleteket mutatott be. A nemzetközi csoport lehetőséget nyújtott más iskolarendszerek módszereinek megismerésére. A célnyelvi ország, mint helyszín, pedig az angol mint idegen nyelv fejlesztéséhez járult hozzá azoknak a pedagógusoknak, akik nyelvi kurzust választottak.

A spanyol, olasz és francia nyelvű tanfolyam – a 21.századi nyelvtanulás és nyelvtanítás pedagógiai, módszertani és technológiai eszközeit felhasználva – számos olyan anyagot, ötletet kínált, amelyeket később a tanórákon jól fel tudnak használni nyelvtanáraink.

 

Milyen eredményeket értünk el?

A kurzusok elvégzésével és az iskolalátogatások által az alábbi többlettudással gazdagodhattak kollégáink:

•          Változatos módszertani ötletek, tananyagok

•          Legújabb tanulásszervezési módszerek, gyakorlati alkalmazhatóság

•          Probléma alapú tanítás-tanulás

•          Kreatív problémamegoldás

•          Logikai, kritikus gondolkodás és kreativitást fejlesztő gyakorlatok a tanórákon

•          Szókincs és beszédkészség, beszédbátorság fejlesztése idegen nyelven

•          Az IKT eszközök, online alkalmazások 21. századi szemléletű alkalmazása a tanítási órákon

•          Az újra való nyitottság, interkulturális kapcsolatok teremtése

 

A kollégák ismeret szintjén számtalan elméleti és gyakorlati tudással gazdagodtak, számos hatékony feladatot hoztak haza, amelyek beépítése a mindennapi gyakorlatukba folyamatosan történik. A nem nyelvszakos kollégák beszámoltak arról, hogy a kezdeti kommunikációs bátorságuk a mobilitások végére eltűnt, és a program nagy előnyének tartják nyelvi kompetenciáik erősödését is. A kurzusokon való részvétel a pedagógusokat módszertanilag sokszínűbbé, vállalkozóbb kedvűvé tette, tapasztalataikat szívesen megosztják a többiekkel is. A most elkezdődött szemléletváltás várhatóan pozitív hatással lesz az intézményben zajló pedagógiai munkára a jövőben.

 

Summary in English

Teleki Blanka Grammar and Primary School aims at the conscious development of the abilities of talented learners during lessons and extracurricular activities. The institution possesses a programme for promising talented students which helps in the quest for potential talents from beginners to advanced level. One of the major strategic goals of the school is the natural scientific training with an emphasis on the development of mathematical abilities. The development of students’ knowledge is not only important in science classes but also in natural scientific training which provides a basis for the formation and development of engineering and technological skills by applying modern technology: programming robots and practical trainings (STEM) The development of competencies of foreign languages plays a significant role in the educational structure of the institution. Erasmus + is a great opportunity to cooperate in new international programmes and courses. Moreover, it can serve as the background of Erasmus exchange programmes for students. Learning supported by digital technology is highly important at each and every level of education. Therefore, the appearance of innovation and digitalization is indispensable in the fields of pedagogy and technology. We would like to take part in the digital transformation, that is why we put the emphasis on the planning of learning in the 21st century: spaces for digital learning, virtual, inside out and extended classrooms. The development of organizational culture is another important part of the institution. In order to achieve the goals above, the employment of teachers with modern approach and knowledge is indispensable. This aspect is teachable, and it can be learnt even in adulthood. The teachers’ creativity, commitment and attitude towards teaching influences the formation of students’ reflective and critical thinking in a positive way. We consider the mobility project a form of teaching in our institution, we reckon that the more teachers are involved in the realization, the more efficient and successful it is. The aim of our project and pedagogy is in harmony with and supports both the development of individuals and that of the institution (languages, methodology, ICT). This present project is the continuation of activities related to the support of talented students. In our activities we focus on the students. In this case, we would like to broaden the horizon of the teachers’ perspectives. Those 25 teachers who take part in the project share their experiences in our institution and delineate the opportunities offered by Erasmus + KA1. We report about mobility in the press, on notice boards, on eTwinning surfaces and on the school’s website. These aspects contribute to the popularity of our school. Furthermore, they can enhance the attraction of the school. We build the acquired methods into our everyday work. Therefore, the entire tutorage can benefit from it. The well-qualified teachers will be able to join more and more international projects with more and more students. This facilitates the expansion of students’ perspectives, experiences and motivation, as well as raising the level of teaching. During our work, we constantly pay attention to those indexes and metrics which show the real results achieved on the level of organization and individuals. Therefore, this present project can provide a great opportunity.

 
spanyolorszag
anglia
ausztria
beszamolo
beszamolo2
beszamolo3
beszamolo4
csehorszag
irorszag
olaszorszag