8000 Székesfehérvár, Budai út 7. Elérhetőségek Telefon: +36 22 506-162, +36 22 506-472 Fax: 06 22 506-472 @sztelekiblanka
A 2020. november 11-től érvényes tantermen kívüli- digitális és jelenléti - oktatás eljárásrendje
Az emberi erőforrások miniszterének a járványhelyzettel kapcsolatos tanügyi döntései az alábbi linken találhatók: https://www.oktatas.hu/kozneveles/aktualis_tanev_esemenyei/covid19/EMMI_tanugyi_dontesek
Digitális oktatás elrendelésére jogosul szerv: Operatív Törzs
Járványügyi szabályozások miatti elrendelések:
- 1. egész intézményre vonatkoztatott (Oktatási Hivatal)
- 2. egyes osztályok, pedagógusok izolációja (házi orvosok, OH-Tankerület)
- 3. egyes diákok járványügyi megfigyelés alá helyezése (karantén NNK határozat által)
Mindhárom esetben valamennyi egészséges/beteg iskolahasználó (pedagógus, tanuló) digitális megjelenésére speciális megoldásokat kell alkalmazni, melyek a következők:
Alapvetések az 1. esetben a következők (egész intézményre vonatkoztatva)
- A tantermen kívüli oktatás nem tanítási szünet. A tanítási napokon az órarend szerinti munkarend kötelező.
- 7-8. évfolyamon hagyományos/jenléti oktatás folyik (helye: a Budai úti épület termei) – az intézmény alapdokumentumai alapján.
- 9-12. évfolyamon digitális/online oktatás folyik.
- A diákok és a tanárok közötti kapcsolattartás a Microsoft Office 365 platformon keresztül történik. A szoftverrendszer használata minden diák számára kötelező, ami magában foglalja az oktatáshoz biztosított email cím használatát.
- A tanárok és diákok közötti kommunikáció hivatalos csatornája a Microsoft Office 365. Kérjük, a kommunikáció esetében vegyétek figyelembe, hogy a pedagógusoknak is van munkaideje, így a 17 óra után, valamint a munkaszüneti napokon küldött üzenetekre a következő munkanapig nem kötelesek reagálni.
- A Microsoft Office 365 szoftverről minden új diák írásbeli tájékoztatást kap szeptember első hetében. Szükség esetén a tantermi oktatás alatt segítséget kérhet informatika tanárától, szaktanáraitól, osztályfőnöktől.
- Az Microsoft Office 365 Teams felületen kialakított csoportokhoz 2020. szeptember 11-ig minden diáknak csatlakoznia kellett. (Az ezt követő tanítási héttől a rendszert normál oktatás mellett is használhatják a tanárok a tanítási folyamatban.)
- A 7.45 és kb. 15.20 közötti időszakban tarthatnak a pedagógusok online órákat, az órarend szerinti időpontokban (1. óra – 8. óra)
- Az online órák legkésőbb az előző tanítási hét utolsó tanítási napjának végéig rögzítésre kerülnek. Az előzetesen rögzített online órákon való részvétel kötelező. A hiányzást a normál tanítási rendhez hasonlóan igazolni kell.
- A kitűzött feladatok határidőre történő beadása kötelező. A határidő után beadott feladatokat a tanárok javítás nélkül elégtelenre értékelhetik.
- A feladatok kiadása Microsoft Office 365 Teams felületen, az adott tantágy csoportjának Általános csatorna/ Feladatok- felületén
- A digitális oktatásra vonatkozó részletes szabályozást itt olvashatod: https://www.telekiblanka.hu/elvarasok-tantermen-kivuli-digitalis-oktatas-idejen
Alapvetések a 2. esetben a következők (egyes osztályok, pedagógusok hiányzása esetén):
lehetséges esetek:
2.1. Pedagógus hiányzása- az általa tanított osztályok az iskolában
a) a tanár bejelentést tesz hiányzása várható időtartamáról/állapotáról az iskola vezetősége felé írásban (intézményvezető és valamennyi helyettes címére) küldött üzenettel
b) az igazgatóhelyettes megszervezi a tanár helyettesítését az iskolában maradt osztályok számára
c) a tanár elküldi elektronikusan a tananyagot az intézményvezető helyettesnek, aki továbbítja az osztály számára- az iskola felügyelő tanárt küld be, a tanulók önállóan dolgoznak (felügyelő tanár, akinek lyukas órája van)
d) a tanár- ha egészségi állapota engedi- és a technikai feltételek adottak (okostábla, laptop, internet elérés)- digitálisan kapcsolatot létesít az osztállyal, megtartja az óráját- felügyeletet, technikát az iskola biztosítja (felügyelő tanár, akinek lyukas órája van)
2.2. Pedagógus hiányzása és az általa tanított osztály/osztályok otthon karanténban
a) a tanár bejelentést tesz hiányzása várható időtartamáról/állapotáról az iskola vezetősége felé írásban (intézményvezető és valamennyi helyettes címére) küldött üzenettel
b) az igazgatóhelyettes kialakítja az osztály digitális órarendjét
c) a tanár- ha egészségi állapota engedi- és a technikai feltételek mindenki számára adottak otthon (laptop, internet elérés)- digitálisan kapcsolatot létesít az osztállyal a Teams felületen keresztül megtartja az óráját/ kiadja a csoport számára a feldolgozandó tananyagot
Alapvetések a 3. esetben a következők (egyes diákok hiányzása esetén):
3. Egyes tanulók hiányzása betegség/járványügyi felügyelet/járványügyi kitiltás esetén
a) a szülő bejelentést tesz gyermeke hiányzása várható időtartamáról/állapotáról az iskola vezetősége felé írásban (intézményvezető és osztályfőnök címére) küldött üzenettel
b) az osztályfőnök megszervezi a tanuló számára a tananyag/házi feladat eljuttatásának módját – betegség esetén
c) az osztályfőnök az igazgatóhelyettessel és a szaktanárokkal megszervezi a tanuló tanórába való bekapcsolódásának módját ha a tanuló egészségi állapota engedi- és a technikai feltételek mindenki számára adottak otthon és az iskolában (laptop, internet elérés)- digitálisan bekapcsolódik az órába a Teams felületen keresztül
Székesfehérvár, 2020. november 11.
Ráczné Kálmán Anikó
intézményvezető
Elvárások, lehetőségek a tantermen kívüli digitális oktatás idején
I. A diákokkal (és szüleikkel) való kapcsolattartás eljárásrendje
Platformok:
- Kréta: e-napló, e-ügyintézés, óra anyaga, házi feladatok, értékelés funkciók
- Intézményi honlap: intézményi szintű információk megosztása a tanulókkal, szülőkkel, pedagógusokkal
- Intézményi levelező: technikai probléma esetén segítségnyújtás (szülök, pedagógusok részére)
- Zárt szülői és osztályközösségi csoportok: az osztály egészét érintő információk megosztása.
- Online fogadóóra: egyéni megsegítés, támogatás. Előre egyeztetett időpontban és támogató rendszeren (Teams-felület)
II. A tantermen kívüli digitális oktatás megvalósításának feltételei
- E-learning órarend
- E-learing tanmenet
- Pedagógusok, tanulók eszközparkjának újbóli felmérése, szükség esetén IKT eszköz biztosítása 2020. szeptember
- Egységes platform használata:
- Teams- felület használata
- a tanulók és a pedagógusok hozzáférése 100%-ban biztosított,
- a rendszergazda és az informatikus kollégák támogatásával, megsegítésével.
III. A tantermen kívüli digitális oktatás módszerei
A pedagógusok módszertani szabadságuk egyéni felelősségének tudatában maguk döntenek a nevelési-oktatási didaktikájukról, a tantermen kívüli oktatás egységesen megfogalmazott alapelveinek betartásával.
IV. A tantermen kívüli digitális oktatás pedagógiai alapvetései – figyelemmel a kivételes körülményekre
- A pedagógus tutori szerepénél fogva támogatja a tanulók önálló tanulását, információ felkutatását, információ-feldolgozását.
- A digitális munkarendben, otthoni körülmények között történő oktatásra, tanításra más szemlélettel kell tekinteni.
A pedagógus …
- alapvető feladatának tekinti a tananyag elsajátításához, valamint az adott időszakra tervezett nevelési célok eléréséhez szükséges online (osztályt, csoportot és egy-egy tanulót érintő) jelenlétet.
- nem várja el, hogy egész nap ott üljön a számítógép előtt a gyermek.
- lehetőséget ad arra, hogy a tanulók a saját időbeosztásuk szerint oldhassák meg a feladatokat, amellyel a helyes időbeosztást, felelősséget is erősítheti bennük.
- hosszabb időtartamot (1-2 nap vagy még hosszabb) hagy a feladat visszaküldésére.
- kialakítja az információ átadásának rendszerességét.
- az elvárások tekintetében egyszerű és egyértelmű, időben tartható elvárásokat fogalmaz meg tanítványai számára.
- egyeztet nevelőtárasaival törekszik a tanulók egyenletes terhelésére a házi feladat mennyisége tekintetében.
- tekintettel van arra, hogy a nevelő-oktató munka során a digitális munkarendben is a GYERMEK áll a középpontban.
A tanítás során elsősorban a megerősítésre, a pozitív motivációra helyeződik a hangsúly, hogy a gyermekek ne egy további korlátnak éljék meg ezt a helyzetet, hanem egy különleges tanulási módnak.
A különleges bánásmódot igénylő tanulók esetében a szakértői bizottsági szakvélemények továbbra is érvényesek, az azokban foglaltak figyelembevételével kell a tanulókat a digitális munkarendben is oktatni.
V. A pedagógus kötelességei a digitális oktatás során
- A pedagógus az elsődleges információforrás, a tudás átadója, a különféle tanulói kompetenciák fejlesztője, a tanuló önálló tanulásának motiválója, irányítója.
- A digitális munkarendben történő tanítás eszközeiről, részleteiről, elvárásairól a tanulók, a szülők, törvényes képviselők teljes körű, részletes tájékoztatása.
- Az e-learning órarendnek megfelelően az adott napon, tantárgyi bontásban legkésőbb 10 óráig elérhetővé teszi a tananyagot a KRÉTA rendszerben és a TEAMS-felületen
- Az egyéni bánásmód érvényesítése.
- Szükség esetén az egyénre szabott segítségnyújtás, támogatás.
- Ellenőrzés, értékelés, visszacsatolás, reflexió.
- Kapcsolattartás a tanulókkal, szülőkkel.
VI. A tanulóra vonatkozó rendelkezések és a tanuló kötelességei a digitális oktatás során
- Tanulók az iskola épületét oktatási célból nem látogathatják.
- A tanulók előmenetelének alapja a tananyag elsajátítása és alkalmazása az önálló tanulás útján, a szaktanárok iránymutatása mellett.
- A tanuló számára a digitális oktatásban a tanulás eredményessége elsősorban azon múlik, hogy a tanuló elkötelezett legyen a céljainak megfelelő tudás megszerzésében.
- A tanárok biztosítják az előrehaladás ütemét, kijelölik az elsajátítandó tananyag forrásait, és a digitális eszközök lehetőségeit használva segítik az önálló feldolgozást, megértést és gyakorlást, kutatómunkát, továbbá visszajelzéseket, és érdemjegyeket adnak.
A tanuló a távoktatás során köteles:
- a digitális munkarend szabályzatában meghatározott keretek között a szaktanárával a kapcsolatot felvenni, a tanár utasításainak megfelelően a kiadott feladatokat határidőre elkészíteni, beadni, ezáltal a kapcsolatot folyamatosan tartani.
- A távolmaradást a tanuló köteles osztályfőnökének és szaktanárának jelezni. A tanuló távoktatás rendje szerinti oktatásban való (tanórai) akadályoztatását a tanuló (18. életévét betöltő) és vagy a szülője/gondviselője a szaktanár, osztályfőnök felé jelezni köteles. Hosszabb akadályoztatás esetén az osztályfőnök jelzi az intézmény vezetőjének.
- Az elmaradt tananyagot, esetenként számonkéréseket a szaktanárral történő egyeztetés után pótolnia kell.
- A beszámoltatás különböző formáinak sorozatos elmulasztása esetén a szaktanár döntése alapján a tanuló elégtelen érdemjegyet kaphat.
- A tanuló a digitális munkarend ideje alatt érvényben lévő tananyag követelményeit nem teljesíti osztályozó vizsgát köteles tenni, az elmaradt tananyagból.
VII. A szülő a sikeres digitális oktatás megvalósítása érdekében…
- biztosítja gyermeke zavartalan felkészülését.
- támogatja gyermekét.
- figyelemmel kíséri gyermeke munkáját.
- együttműködik – gyermeke érdekében – a pedagógussal.
- DE az Intézményünk nevelőtestülete nem várja el a szülőtől, hogy gyermekét tanítsa!
VIII. Digitális munkarend követelményei
VIII.1. Részvétel az online tanítási órákon
- Az Intézmény online órákkal segíti a szakmai felkészülést. Az online tanítási órák célja az új ismeretanyag átadása, elsajátítása, elmélyítése, rendszerezése, a felmerülő kérdések megválaszolása, tisztázása.
- Az online órák időpontját és ütemezését az Intézmény a digitális munkarend keretében teszi közzé.
- Az online órák lebonyolításáért a tantárgyat tanító tanár a felelős.
- Az online órákon való részvétel kötelező, azon aktív részvétel várható el. A foglalkozást vezető tanár utasítására a tanuló a mikrofont bekapcsolni köteles, oly módon, hogy a tanuló személyiségi jogai nem sérülhetnek.
- A tanuló ne gátolja az online óra gördülékenységét, ne zavarja az óra menetét.
- Online értekezletet a tanár indíthat. Az értekezletről felvétel készítése - valamennyi résztvevő beleegyezésével - a tanár joga.
- Amennyiben a tanuló a digitális órán hiányzik vagy inaktív, a pedagógusnak lehetősége van egyéni konzultációra rendelni a diákot a délutáni tanórák/jelenléti oktatás után.
VIII.2. A tanítás és számonkérés rendje
- Az Intézmény megadja a tantárgy vagy tantárgycsoport online felületét, a távoktatáshoz kapcsolódó segédanyagok elérhetőségét.
- A távoktatás keretében a tantárgyért felelős tanár meghatározza, a tananyag elsajátításával kapcsolatos követelményeket, számonkérés formáját és az egyéni konzultáció lehetőségét és időpontját, és ezt ismerteti a tanulókkal és a szülőkkel, alapul véve az intézmény Pedagógiai Programját, és jelen szabályzatot.
- A tanuló a távoktatás keretében köteles a tanár utasításainak megfelelően kiadott feladatokat határidőre elkészíteni, beadni, a kapcsolatot felvenni.
- A távoktatás a tanulótól folyamatos ütemezett tananyag elsajátítást, a feladatok végrehajtását várja el. A határidőn túl vagy nem teljesített feladatok értékelése a szaktanár által előre megadott módon történik.
- A pedagógus a tanuló munkáját folyamatosan értékeli és nyomon követi, elmaradás esetén a Kréta naplón keresztül tájékoztatást küld a tanulónak és a szülőnek.
- Amennyiben a tanuló a digitális órán hiányzik vagy inaktív, a pedagógusnak lehetősége van egyéni vagy csoportos számonkérésre berendelni a diákot a délutáni tanórák/jelenléti oktatás után.
- Témazáró dolgozat kiscsoportos formában a jelenléti oktatást nem zavarva az intézmény épületében tartható.
VIII.3. A digitális tanórák típusai:
- Online tananyagátadó óra: az órarendi óra alapján a pedagógus egyéni, otthoni feldolgozás céljára tananyagot, gyakorló feladatsort, házi feladatot stb. juttat el a tanulóknak a Teams felületen keresztül.
- Beszámoltató óra: az órák célja ellenőrzés vagy jeggyel történő értékelés. Az ellenőrzés formáját minden pedagógus egyénileg dönti el, ennek célja, hogy a tananyagban való haladást ellenőrizze.
- Konzultációs óra: a konzultációs órákon lehetőség nyílik a pedagógusokkal személyes beszélgetést folytatni, kérdéseket, problémákat vethettek fel.
VIII.4. Ellenőrzés és értékelés formái
Cél: motiválni a tanulókat rendszeres beszámoltatással – és főleg az önértékelés, önellenőrzés érdekében – online feladatokkal. Az osztályozás fogalma a megváltozott munkarendben továbbra is él.
- A formatív (fejlesztő, támogató, alakító-segítő) értékelés szerepe kerül előtérbe a „távoktatás” során. Célja, hogy megállapítsa a tanulók fejlődését, ehhez igazítva a tanulást. Ahhoz képest értékel, hogy milyen tanulási úton képes elérni a tanuló a kitűzött célt. A pedagógus munkáját segítik az önellenőrzést biztosító feladatok és tesztek, amelyek adaptív módon támogatják a tanuló előrehaladását, önálló anyagfeldolgozását.
- A szummatív (összegző) értékelésre a távoktatásban is szükség van. Ez az adott témakör feldolgozásának, tanulási szakasznak vagy folyamatnak a végén, annak átfogó értékelését jelenti.
Lehetséges módjai:
- elektronikus tanulói portfólió, valós idejű tesztek (amennyiben meg lehet győződni arról, hogy a tanuló egyéni munkáját értékeli),
- „játékos” pontrendszer, valamint egyéb lehetőségek, melynek feltételeiről előzetesen tájékoztatja a tanító és szaktanár a tanulókat, valamint a szülőket és törvényes képviselőket.
- minden pedagógusnak pontosan meg kell fogalmazni a digitális oktatásra vonatkozóan az osztályozás eljárásrendjét, módszereit, és azt a diákok, a szülők és a törvényes képviselők tudomására kell hozni.
- Az érdemjegyek száma félévenként az értékelési szabályzatban foglaltak szerint: 1-3 heti óraszám esetén minimum 3, 4-nél több óra esetén legalább 5 db jegy.
- A házi feladatok, dolgozatok javításának határideje 10 munkanap. Témazárók esetében 15 munkanap.
- A tanulók előre haladásának ellenőrzése, beszámoltatása, értékelése folyamatosan történik; a beszámoltatás rendje a tanár hatásköre, alapja az iskolai Pedagógiai Program.
- A számonkérés, beszámoltatás módja az online órán hangozzék el.
- Minden tananyagot a diákok otthoni, önálló tananyag-feldolgozásából adódó többletidő figyelembevételével kell kiadni.
- A házi feladat kiosztásának, az online tanórához kell kapcsolódnia.
- A jeggyel történő értékelés esetén a Kréta naplóban üzenet formájában tájékoztatjuk a tanulókat a számonkérés idejéről és módjáról. Az értékelés szabályait a Pedagógiai Program tartalmazza.
- A tanórák rendjéről, típusáról a holnapon található tájékoztatás.
- A felzárkóztató, emelt szintű felkészítő, fejlesztő és szakköri foglalkozásokon való részvételre továbbra is lehetőség van, a szaktanárral egyeztetett időpontokban.
VIII. 5. A pedagógusok a tananyag és a feladatok leadására, átküldésére, és az ellenőrzésre az alábbi felületeket használják:
- KRÉTA
- Microsoft Teams
- FB csoport
- Redmenta
- YouTube
- Messenger csoport
- Learning Apps
- Tankocka, okosdoboz
- Wordwall
- Kahoot
- Google Drive
- ..stb.
VIII.6. A tanulmányi követelmények teljesítésének mulasztása
- Ha tanuló előre bejelentett, alapos indok nélkül a Microsoft Office 365 Teams csoportjában egy héten keresztül nem elérhető, a kiadott tanórai feladatokat nem teljesíti, tanárával nem kommunikál, a szaktanár értesíti az osztályfőnököt.
- Az értesítést követően az osztályfőnök haladéktalanul megkísérli felvenni a kapcsolatot a diákkal és a szülővel továbbá a KRÉTA elektronikus naplóban üzenetet küld a szülőnek/gondviselőnek.
- Ha a szaktanár jelzése alapján, a passzivitás továbbra is fennáll, az iskolavezetés szólítja fel a tanulót és a szülőt/gondviselőt a tanulmányi kötelezettség nem teljesítésének következményeire, szükség esetén a gyermekjóléti szolgálat jelzőrendszerén keresztül.
IX. Személyiség és adatvédelem
- Tilos az Iskola pedagógusai és tanulói által a tanulmányok folytatására készített hang-és képi anyagok, valamint dokumentumok harmadik fél részére történő továbbítása – az ilyen cselekmények jogi következményeket vonhatnak maguk után.
- Tilos az Iskola pedagógusai és tanulói által a tanulmányok folytatására készített hang-és képi anyagok, valamint dokumentumok közösségi felületeken történő megosztása - az ilyen cselekmények jogi következményeket vonhatnak maguk után.
- Adatkezelő/Iskola a személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének jelen szabályzat megküldésével eleget tesz.
Melléklet:
E-learning Adatvédelmi Tájékoztató
Tájékoztatjuk az érintetteket arról is, hogy az intézményi KRÉTA felületet az Adatkezelő kizárólag az intézményi adminisztrációra használja, azaz a tanmenetben való haladás rögzítésére, valamint a tanulói házi feladatok megjelölésére, illetve a szülők tájékoztatása és az adminisztratív kötelességek teljesítése céljából.
Az adatvédelemmel és személyiségi jogokkal foglalkozó törvényi szabályozás: 1. GDPR: az Európai Parlament és a Tanács (eu) 2016/679 rendelete 2. Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény 2.42. § és 2.43. §, 2.48. § 3. Büntető Törvénykönyv 2012. évi C. törvény XXI. fejezet 219. §, 226/A. §, 226/B. § és 227. §
Digitális etikett diákoknak
1. Ne ossz meg személyes információt pl. jelszavakat, azonosítókat senkivel az interneten.
2. Csak olyan anyagot ossz meg másokkal, ami vagy a saját szerzeményed, vagy pedig engedélyt kértél a szerzőtől (tanárodtól, osztálytársadtól) a megosztásra.
3. Videochat során egyeztess a tanároddal és osztálytársaiddal, mielőtt képernyőfotót készítesz. A képernyőfotókat tanulási célra használd fel! Mielőtt másokról készítesz vagy osztasz meg fotót, emlékezz vissza a személyiségi jogok védelmére, amelyek az interneten is legalább ugyanolyan fontosak!
4. Mielőtt hozzászólsz vagy kommentelsz, emlékeztesd magad a következő mottóra: “Ha nem elfogadható offline, akkor nem elfogadható online!”
5. Figyelj oda másokra, segítsétek az információáramlást, de csak a megbízható forrásból származó információt adjátok tovább. Figyeljétek azt a kommunikációs felületet, amiben a tanároddal megegyeztetek.
6. Ha bármi problémát, furcsaságot tapasztalsz, először a tanárodnak jelezd, hogy meg tudja oldani.
7. Csak azt az applikációt, platformot használd, töltsd le, amit a tanárod javasol. Olyan applikációkat kezdünk el használni, amelyek biztonságosak és megbízhatóan működnek. Nagyon sok javaslat és ajánlás van az interneten, ha nem tudod, egy felület megbízható-e, kérdezd meg a tanárodtól.
8. Javasoljuk, hogy a félreértések elkerülése végett a különböző felületeken a saját nevedet add meg felhasználónévnek, hogy egyértelműen követhető legyen, hogy ki mit csinál.
9. A digitális oktatásban ugyanolyan udvariassági szabályok érvényesek, mint az iskolai környezetünkben: légy kedves és udvarias!
10. Az online térben való megjelenéskor ügyelj az öltözetedre!
Útmutató a Teams felület használatához
1. A Teams felületen a csoportok (tantárgyak) Általános csatornájának Bejegyzések lapja a tanárok és diákok tanításhoz, tanuláshoz szükséges kommunikációjának felülete. Használhatod: a tanárodtól való segítségkérésre, kérdésre a tananyaggal kapcsolatban.
2. Bejegyzést, hozzászólást nem lehet szerkeszteni és törölni sem. Nem is kell, hiszen az udvariassági szabályokat betartjuk, a rendszert megfontoltan és felelősen használjuk.
3. Az Általános csatorna Bejegyzések lapja a tanítást és tanulást szolgálja, ezért itt ne használj matricákat.
4. Az Osztályfőnöki csoport Általános csatornáját az osztályfőnökkel megbeszélve használhatjátok, vagy az osztályfőnök készít egy másik csatornát, amelyet elnevezhet Beszélgetőkörnek, Udvarnak, ahol egymástól is kérdezhettek, udvarias formában kommunikálhattok, érdeklődhettek diáktársaitok iránt. Ám mivel ez egy üzenőfal, az ide küldött üzeneteiteket mindenki látja.
5. Az egymás közti kommunikációhoz inkább a személyes, akár több személlyel folytatott csevegést ajánljuk. Figyeljetek arra, hogy mindezt ne vigyétek túlzásba, mert az a tanulás rovására megy, zavarhatjátok egymást. Inkább a hang, vagy akár a videóhívást használjátok, mert azok sokkal hatékonyabbak: amit pár perc alatt meg lehet beszélni szóban, arra szöveges csevegésben sokkal több időre lenne szükség.
6. A szöveges üzenetek rövidek legyenek, és ne alakuljanak át órákig tartó csevegéssé. Csak akkor alkalmazzuk, ha a másik nem elérhető, tehát nem tudunk szóban beszélni vele.
7. A feladatokat, melyeket tanáraidtól kapsz, mindig becsülettel, szorgalmasan végezd el! Ha segítségre van szükséged, kérj tanárodtól segítséget a Bejegyzések csevegés felületen, ott, annál a tantárgynál, amely tanártól a választ várod! Tanáraid segítenek.
Az online órákhoz való csatlakozás rendje
- Figyeld a Naptáradat!
- A Naptárban az adott órán az óra kezdete előtt 5 perccel megjelenik a Csatlakozás gomb.
- Ne várj az óra kezdetéig, hanem rögtön kattints rá!
- Kapcsold ki a videót!
- Némítsd el a mikrofont!
- Újból nyomd meg a Csatlakozás gombot!
- Ne másold ki, ne oszd meg külső felületen a tanáraidtól kapott anyagokat!
Köszönjük az együttműködéseteket, sikeres, jó tanulást kívánunk!