8000 Székesfehérvár, Budai út 7. Elérhetőségek Telefon: +36 22 506-162, +36 22 506-472 Fax: 06 22 506-472 @sztelekiblanka
A középfokú beiratkozás menete a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola gimnáziumi osztályaiba
1. Elektronikus úton a KRÉTA rendszeren keresztül:
A beiratkozás elektronikusan 2020. június 15-e és június 23-a éjfél között lehetséges.
Az elektronikus beiratkozáshoz szükségesek a következők:
- az általános iskola által kiállított nyolcadikos év végi bizonyítvány digitalizált változata (melyet az általános iskola meg kell, hogy küldjön a gondviselőnek június 15-e után)
- a tanuló személyi igazolványának, lakcímkártyájának és születési anyakönyvi kivonatának digitalizált változata (fényképezve vagy szkennelve) – amennyiben ezt a digitalizálását nem tudják megoldani, akkor a diák azokat 2020. szeptember 1-jén személyesen is bemutathatja az iskola titkárságán
- amennyiben már rendelkezésre áll, a diák NEK azonosító adatlapja digitalizálja és küldje be a budai@telekiblanka.hu felületre
- a beiratkozási felület által majd létrehozott beiratkozási dokumentum kinyomtatása, aláírása, szkennelése és ezen dokumentum feltöltése a jelentkezési felületre
Kérjük lehetőség szerint készítsék el előre a szükséges iratok digitalizálását!
Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
a) Amennyiben a jelenlegi általános iskola a KRÉTA rendszert használja, akkor az ott használt KRÉTA rendszerben un. gondviselői típusú hozzáférés megléte (ennek megléte úgy ellenőrizhető, hogy webes belépés után e-ügyintézés menüpontnak lennie kell a főmenüben). A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére, és ott kiválasztja a „Beiratkozás középfokú intézménybe" (BKI) ügyet. Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.
b) A szülő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre. Itt kitölti a - gyermek igazolványai alapján - a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.
Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert.
Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KlFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer legenerálja a beiratkozási nyomtatványokat.
A szülő megteheti, hogy az Előnézet gomb segítségével letöltött dokumentumokat kinyomtatja, és az aláírt dokumentumok másolatát feltölti az e Ügyintézés dokumentumok blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt kerülnek át az intézmény felületére.
Elektronikus jelentkezés esetén kérjük, hogy az általános iskolától kapott 8. év végi bizonyítvány elektronikus változatát a szülő mindenképpen töltse fel a KRÉTA e Ügyintézés felületén.
Amennyiben a szülő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására.
Amennyiben helyesen adta meg az adatokat, akkor a szülő vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők/ törvényes képviselők csak azon intézményben találják meg gyermekük adatait, ahová a gyermek felvételt nyert.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő a középfokú intézménybe. Amennyiben nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata elvégezni, és a beiratkozáskora szülő alá tudja írni.
Az elektronikusan beiratkozó és a beiratkozásról június 23-a estig elektronikus levélben “Tudomásul vett” státuszt kapó beiratkozónak személyes megjelenésre nincs szükség.
Amennyiben valaki “hiánypótlásra visszaküld” státuszt kap, akkor a kért dokumentumokat mielőbb küldje vissza, hogy “Tudomásul vett” státuszt kaphasson.
Kérjük, hogy minél többen éljenek ezzel a beiratkozás lehetőséggel a megadott időintervallumban!
2. Beiratkozás személyes megjelenéssel 2020. június 24. szerda 8.00-12.00
Azok a felvett diákok, akik nem tudják az elektronikus beiratkozást megoldani, személyesen 2020. június 24-én (szerdán) 8 és 12 óra között iratkozhatnak be intézményünkbe, az iskola által megadott 20 perces időintervallumban.
A személyes beiratkozáshoz szükséges feltételek:
- a beiratkozáson a diáknak és törvényes képviselőinek is meg kell jelenniük;
- a beiratkozáshoz be kell hozni a diák személyi igazolványát, a lakcímkártyáját, a születési anyakönyvi kivonatát és ezekből 1-1 fénymásolatot;
- amennyiben már rendelkezésre áll a diák NEK azonosító lapja, akkor annak egy másolatát is hozni kell. Amennyiben az adatlap még nem áll rendelkezésre, akkor azt az iskola postaládájába/portán június 30-ig le kell adni
- a beiratkozáshoz június 23-án 12 óráig időpontot kell kérni a budai@telekiblanka.hu e-mail címen. A beiratkozásra szánt 20 perces időintervallumokból az első szabad időpontot fogjuk kiadni. A beiratkozónak a gondviselőivel erre az időpontra kell az iskola portájánál megjelennie.
Kérjük ezt a beiratkozási módot csak akkor válasszák, ha az online-t semmiképpen sem tudják megoldani!